Tips Menangani Tekanan Darah Tinggi Cepat

Tips Menangani Tekanan Darah Tinggi Cepat

Tips Menangani Tekanan Darah Tinggi Cepat

Tips Menangani Tekanan Darah Tinggi Cepat

Tips Menangani Tekanan Darah Tinggi Cepat. Adakah anda ingin mencegah atau mengawal tekanan darah tinggi? Menguruskan diet anda ialah salah satu cara terbaik untuk melakukannya. Seperti yang anda tahu , diet sihat dan aktiviti fizikal secara teratur boleh pergi jauh dalam membantu menjaga tekanan darah seseorang pada tahap yang sihat.

Tips Menangani Tekanan Darah Tinggi

Tekanan darah tinggi boleh menimbulkan kerosakan organ-organ penting menyerupai jantung dan otak. Oleh kerana itu , sangat penting untuk memastikan bahawa anda melaksanakan apa saja untuk menghalang lonjakan tekanan darah anda. Menjadi berakal wacana apa yang anda makan sangat penting , sehingga menjaga referensi makan dengan pelbagai nutrisi dan itu pasti akan bekerja keajaiban

Resipi Untuk Tekanan Darah Tinggi:

Lihatlah 10 Cara terbaik yang kami telah mengumpul untuk anda untuk membantu menurunkan tekanan darah anda:

Roasted Halibut Dengan Orange Dan Pisang Relish:
Ikan merupakan sumber yang kaya banyak nutrisi penting termasuk asid lemak omega-3. Berikut ialah resipi besar dengan halibut , ikan berisi putih dan ringan yang rasanya menakjubkan , dengan menikmati buah-buahan.

Anda akan perlu:

  • Halibut – 1 pound
  • Tanah ketumbar – ½ sudu
  • garam kosher – ¼ sudu teh
  • Untuk menikmati satu:
  • pisang matang (potong dadu) – 2
  • Oren (kupas , dibahagikan dan dicincang) – 2
  • Limau semangat (parut) – ½ sudu
  • ketumbar segar (dicincang) – ¼ cawan
  • limau nipis – 2 sudu makan
  • Tanah ketumbar – ½ sudu
  • garam kosher – ¼ sudu teh

Untuk membuat hidangan ,

  • Untuk Ikan:
  • Panaskan ketuhar hingga 450 darjah Fahrenheit. Coat loyang dengan cooking spray.
  • Potong ikan menjadi 4 bahagian.
  • Campur ketumbar dan garam dalam mangkuk kecil dan taburkan di kedua sisi ikan.
  • Letakkan ikan di loyang disiapkan.
  • Panggang ikan selama 8 hingga 12 minit , hingga basah dan hampir mengelupas. Masa memasak akan bergantung pada ketebalan ikan.

Untuk Relish:

  • Aduk pisang , oren , semangat , air limau nipis , daun ketumbar , ketumbar dan garam dalam mangkuk sedang.
  • Sudu menikmati atas ikan panggang dan melayani.
  • Untuk hidangan ini , anda juga boleh menggunakan cod atau ikan lain dengan daging putih.


Roasted Udang:
Selain membantu dalam mencegah dan mengawal tekanan darah tinggi , ini ialah resipi yang besar untuk mengawal diabetes juga. Cepat dan mudah , anda pasti akan menyukai hidangan ini

Anda akan perlu:

  • Putih udang (kupas dan deveined) – 8
  • Lada – 1 sudu makan
  • biji jintan – ¼ sudu
  • Ketumbar – 1 sudu makan
  • Serbuk cili – ¼ sudu
  • serbuk bawang putih – 1 sudu
  • Oregano – 1 sendok
  • Hitam lada (ground) – ¼ sudu
  • kicap rendah sodium – 2 sudu teh

Untuk membuat hidangan ,

  • Roti dan menggiling semua rempah-rempah.
  • Campur udang , rempah-rempah dan sos bersama-sama. Biarkan selama 30 minit.
  • Berbaring di kuali dan panggang dalam oven pada 450 darjah Fahrenheit selama 6 minit.
  • Berkhidmat dan nikmati.

Ini ialah resipi yang mudah tetapi lazat dan sihat yang harus anda membuat sebahagian daripada diet biasa anda.